Tuesday, July 9, 2013

Sihat dan Aktif Ketika Hamil

set hamil vitamin supplemen pregnancy

Anda hamil? Eh sama la kita. Saya sekarang hamil anak pertama, hampir 5 bulan. Alhamdulillah syukur dengan rezeki Allah. Saya rasa perasaan teruja, terharu dan takut tu adalah biasa bagi semua wanita yang pertama kali hamil. Mula-mula saya tau saya hamil, saya sangat teruja dan pada yang sama saya takut sebab kurang ilmu tentang kehamilan. Saya banyak bertanya mereka yang berpengalaman termasuk kakak ipar saya. 

Selain berkongsi tips dan pengalaman, beliau turut mencadangkan saya mengambil vitamin untuk memenuhi keperluan nutrisi saya dan bayi dalam kandungan. Kakak ipar saya juga sedang hamil, anak ketiga. Anak-anaknya comel, sihat walafiat dan sangat cerdik, alhamdulillah. Memang sebelum berkahwin lagi saya amat mengagumi kakak ipar saya dan anak-anaknya. Sebab itulah saya tidak teragak-agak untuk mengorek ilmu daripadanya dan bila dia mencadangkan supplemen Shaklee, saya langsung tidak ada rasa was-was sebab saya juga pernah mengambil produk penjagaan kulit Shaklee sebelum berkahwin dan memang terbukti keberkesanannya. Saya terus dapatkan produk yang dicadangkan dan mengamalkannya sejak dari peringkat awal kehamilan (masa tu saya belum jadi Shaklee Independent Distributor lagi).

Kali ini saya tergerak hati untuk berkongsi kebaikan yang dinikmati oleh saya, kakak ipar saya dan ramai lagi wanita di luar sana. Set hamil yang saya amalkan merangkumi produk berikut:

sihat aktif pregnancy vitamin supplemen

Alhamdulillah sepanjang kehamilan saya tidak mengalami alahan atau masalah lain yang teruk. Saya juga tidak rasa penat, malah aktif melakukan aktiviti lasak seperti jungle trekking, canopy walkway, rapid boat dan lain-lain ketika mengunjungi Taman Negara, Pahang. Masa tu ramai yang risaukan saya, mereka asyik bertanya "Ok ke?" "Tak penat ke?" "Tak sakit pinggang ke?" dan macam-macam lagi soalan. Mereka yang bertanya adalah mereka yang bergelar ibu, yang berpengalaman.

Selepas scan, kelihatan baby berpusing-pusing. Aktif kata doktor dan tiada masalah. Terharu sangat dan sangat kagum dengan kebesaran Allah. Subhanallah. Dan alhamdulillah, sekali lagi segala pujian hanya bagi Allah yang mempermudahkan segalanya bagi saya. Tidak akan berlaku sesuatu tanpa izin-Nya.

Dan lagi satu, saya tidak ada masalah berpuasa. Beberapa minggu sebelum Ramadhan saya agak risau sebab belum selesai ganti puasa, risau mampu ke tunaikan tapi alhamdulillah saya berpuasa tanpa sebarang masalah malah terasa lebih segar dan bertenaga. Tidak rasa lapar seperti biasa ketika berpuasa.
Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan dan membuat pesanan. Harga boleh dirunding. Semoga kita dapat sama-sama menikmati saat indah ini.
SMS/What's App: 013-3502624
FB: Be BOLD
Artikel berkaitan:
Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...