Thursday, June 20, 2013

ESP - Soy Protein Isolate Powder

Shaklee merupakan syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan protein berasaskan kacang soya. Pengasingan protein yang pertama dicipta oleh Dr. Shaklee pada awal 70-an. Kini, banyak ujian klinikal telah membuktikan bahawa Dr. Shaklee telah lama mengetahui protein soya adalah faktor utama dalam penjagaan kesihatan yang unggul!
soya pembekal tenaga kulit awet muda kesihatan jantung

ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)

Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik yang diiktiraf di seluruh dunia dengan kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protein yang tinggi. Kacang soya yang digunakan hanya mengandungi  bukan-GMO (non-Genetically Modified Organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah. 

Tahukah anda, setiap 850g (1 tin ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya untuk memberikan sumber tenaga segera dan kekal lama!

KEBAIKAN ESP SHAKLEE

  •   satu-satunya produk dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia
  •   diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral
  •   kandungan Indeks Glisemik (GI) yang rendah, iaitu 39 - sesuai juga untuk pengidap kencing manis 
  •   rendah lemak, bebas laktosa dan kolesterol, tiada asid urik dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia
  •   sesuai untuk semua peringkat umur
  •   1 hidangan ESP = 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu


MANFAAT UTAMA
  •   Mengekalkan keremajaan kulit
Asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar dan lain-lain. Pengambilan ESP yang kaya dengan asid amino merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, mengembalikan kesekataan kulit dan kepejalan otot. Juga mempercepatkan penyembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.


  •   Mengawal kolesterol dan mencegah osteoporosis dan sakit jantung
Kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya sama dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolesterol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung

  •   Mencegah kanser dan memulihkan uterus, ovari, menopaus dan prostat
Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti mampu mengekang pertumbuhan dan penularan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat

  •   Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun
Membekal tenaga dengan segera dan kekal lama. Ia juga meningkatkan sistem imun serta mampu mencegah migrain, insomnia dan tekanan

  •   Memperbaiki masalah kulit dan rambut
Memperbaiki masalah kulit seperti pigmentasi dan kedutan. Juga memperbaiki masalah rambut seperti beruban dan keguguran

  •   Memperbaiki memori
Meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan

Glycaemic Index (GI)
GI menempatkan kedudukan karbohidrat berdasarkan impaknya terhadap paras gula dalam darah.
Karbohidrat yang memecah dengan cepat mempunyai GI yang tinggi; karbohidrat dengan GI yang rendah pula memecahkan gula dengan perlahan-lahan sambil membebaskan glukos ke dalam sistem badan kita untuk membekalkan tenaga berpanjangan.
Mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah amat penting dalam pengurusan berat badan ideal dan penjagaan kesihatan dalam jangka masa panjang.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...